Bez spełnienia tego kluczowego warunku, rozpoczęcie nauki w szkole językowej może okazać się totalną stratą czasu!
Chcąc porównać pracę w szkole językowej do działalności innej placówki, pierwszym pomysłem, jaki przychodzi nam do głowy jest…. przychodnia lekarska! Tak, tak! Badamy- diagnozujemy – dajemy zalecenia – wspieramy i kontrolujemy etapy „leczenia”. W całym procesie kluczowym i bezsprzecznie obowiązkowym etapem jest diagnoza językowa! Bez niej ani rusz!
Czym jest diagnoza językowa?
Diagnoza językowa to narzędzie pozwalające określić poziom zaawansowania językowego ucznia.
Czasami, spotykając się z rodzicami dzieci lub nastolatków chcących rozpocząć naukę w naszej szkole, trafiamy na opinie: „Syn/córka i tak nic nie umie! Co tu diagnozować?!” I tu: stop!
W naszej wieloletniej pracy zawodowej nigdy nie spotkaliśmy ucznia, którego wiedza językowa na początku naszej współpracy była równa zeru!
Po diagnozie językowej NA START, którą prowadzimy od początku działalności naszej szkoły, czasami pojawia się zdziwienie Rodziców, że dziecko jednak coś wie i potrafi. Potrzebuje tylko właściwego wsparcia, rozbudzenia motywacji i wiary w swoje możliwości. W efekcie wiemy od czego rozpocząć naszą pracę. Następnie określamy sposób działania, warunki współpracy i efekty jakich możemy się spodziewać. Maszyna rusza! Czekamy (ale nie z założonymi rękami) na pierwsze efekty!
Nasza podstawowa zasada: Nie uczymy w ciemno! Dlaczego?
Zasadniczo bez diagnozy nie mamy możliwości poznania potrzeb i celów edukacyjnych ucznia, jego mocnych stron lub ewentualnych trudności. W konsekwencji dołączenie ucznia do grupy, bez wcześniejszego określenia poziomu znajomości języka, niesie za sobą spore ryzyko, którego efektem może być:
1. zniechęcenie i brak motywacji do nauki (bo poziom grupy jest zbyt wysoki lub niski);
2. brak oczekiwanego postępu w nauce;
3. poczucie straty czasu i zainwestowanych pieniędzy. Jednym słowem: porażka.
Jak zatem uniknąć rozczarowań?
Pierwszą, kluczową rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę wybierając szkołę językową jest proces rekrutacji. Sprawdź, w jaki sposób dziecko jest kwalifikowane do grupy językowej.
Z doświadczenia wiemy, że w przypadku dzieci starszych pisemny test poziomujący nie wystarczy. By dokonać bardziej wnikliwej oceny poziomu umiejętności językowych, warto rozszerzyć diagnozę o rozmowę w języku angielskim.
Diagnoza dzieci młodszych to głównie zabawa językiem, ale też sposób na pokazanie rodzicom, jak funkcjonuje szkoła oraz jakie metody i formy pracy są wykorzystywane w czasie zajęć. Taka lekcja otwarta daje również możliwość zapoznania dziecka z salą lekcyjną i nawiązania pierwszych relacji z lektorem.
Jeżeli jesteś zainteresowany ofertą kursów językowych w naszej szkole, koniecznie zajrzyj tu:
https://etutor.com.pl/english-for-kids/
I tu: https://etutor.com.pl/english-for-teens/
Zgłoszenie na kurs możesz wysłać klikając tu: https://etutor.com.pl/zapisy-na-kurs/
Z przyjemnością zaprosimy Twoje dziecko na bezpłatną diagnozę językową NA START. Określimy Wasze oczekiwania i poziom znajomości języka, by świadomie i na właściwym poziomie móc rozpocząć przygodę z nauką angielskiego w naszej szkole. Do zobaczenia w English Tutor.